Home Contact Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Wij kunnen begrijpen dat je enkele vragen hebt. Hieronder vind je een overzicht van de meestgestelde vragen.

Heb ik een verwijzing nodig?

Nee. De HealthCheck is een preventief onderzoek en hiervoor heb je geen verwijzing van je huisarts nodig. Je betaalt zelf de kosten en het onderzoek gaat geheel buiten je zorgverzekering om.

Moet ik voor een HealthCheck een afspraak maken?

Ja. Je dient vooraf een afspraak te maken via het afsprakenformulier of je kunt telefonisch contact opnemen met HartKliniek via 088 – 500 2000.

Waar wordt de HealthCheck uitgevoerd?

Jouw HealthCheck wordt uitgevoerd bij HartKliniek, een specialist op het gebied van cardiologie waar wij van HealthCheck onderdeel van zijn. De HealthCheck wordt verricht bij alle HartKliniek vestigingen. Je bepaalt zelf op welke HartKliniek-locatie je het preventief onderzoek laat uitvoeren. Op dit moment heeft HartKliniek 16 vestigingen in Nederland.

Is een HealthCheck nodig?

Een HealthCheck geeft inzicht in het functioneren van je hart. Deze cardiale screening is vooral bedoeld voor mensen die een verhoogd risico lopen zoals bij roken, overgewicht, hoge bloeddruk, suikerziekte en/of voor mensen bij wie hart- en vaatziekten in de familie voorkomen. Heb je geen risicofactoren, maar wil je gewoon weten hoe jouw hart functioneert, dan kun je uiteraard ook een HealthCheck laten uitvoeren.

Welke HealthCheck is voor mij geschikt?

Er is een ruim aanbod aan HealthChecks, waarbij je zelf bepaalt welke onderzoeken jij graag zou willen laten uitvoeren.

Wanneer krijg ik de uitslag?

Nadat alle onderzoeken zijn gedaan ontvang je persoonlijk van de cardioloog de uitslag. De uitslag krijg je ook in een rapport mee naar huis.

Wie ontvangt de uitslag van mijn HealthCheck?

Om privacy redenen worden jouw onderzoeksresultaten niet aan derden verstrekt. Onze medewerkers hebben geheimhoudingsplicht. De uitslag wordt alleen met jou gecommuniceerd en je krijgt de rapportage mee naar huis.

Hoe is de nazorg geregeld?

Wanneer er een belangrijke afwijking wordt gevonden, dan zal dit met jou worden besproken en kun je, als je dat wenst, contact opnemen met je eigen huisarts. Vanaf dat moment wordt jouw huisarts betrokken bij je zorgvraag en ga je over naar de reguliere, verzekerde zorg. Voor de reguliere zorg is wel een verwijzing van je huisarts nodig.

Vindt er ook een behandeling plaats?

Nee. De HealthCheck is uitsluitend een preventief medisch onderzoek met daarbij een persoonlijke uitslag en advisering. Indien er een afwijking worden gevonden, zal dit met jou worden besproken en kun je, als je dat wenst, contact opnemen met je eigen huisarts. In overleg met je huisarts kan daarna behandeling plaatsvinden bij HartKliniek of elders.

Als er tijdens de onderzoeken niets gevonden wordt, weet ik dan zeker dat ik niets mankeer?

Niemand in de gezondheidszorg kan 100% zekerheid geven. Preventief onderzoek blijft een momentopname. De onderzoeken geven wel een uitgebreid en nauwkeurig beeld van jouw gezondheidssituatie op dat moment naar de huidige inzichten. De cardiologen kunnen een goede diagnose stellen. Eventuele aandoeningen kunnen via een HealthCheck in een vroeger stadium worden ontdekt, wat de kans op genezing of stabilisering aanzienlijk verhoogt.

Ik wil de afspraak annuleren, kan dat?

Je kunt je afspraak uiterlijk tot 24 uur voor de afspraak kosteloos annuleren. Als je zonder geldige reden niet op je afspraak verschijnt, rekenen wij een wegblijf-tarief. Het wegblijf-tarief bedraagt € 152,00.

Hoe kan ik betalen?

Je betaalt de HealthCheck direct bij de kliniek als je naar je afspraak komt. Je kunt alleen met PIN betalen.

Ik heb een vraag die er niet bij staat. Wat kan ik doen?

Heb je een andere vraag, dan kun je contact met ons opnemen via 088 – 500 2000 of het contactformulier. De medewerkers van HartKliniek helpen je dan graag verder.